"El vol del Borinot" de Rimski-Kórsakov - proposta per a música i medi (Educació Infantil i Cicle Inicial)
En
aquesta proposta, a través de l’audició de la coneguda peça “El vol del Borinot”
de Nikolai Rimski-Kórsakov i de les activitats que us proposem, els nostres
alumnes desenvoluparan la seva imaginació i aprendran a distingir diverses qualitats
del so “fort/fluix”o “ràpid/lent”. També
aprendrem una mica sobre els borinots i l’autor de la peça.
L’activitat
està pensada per a ser duta a terme als nivells d’educació infantil o primer
cicle d’educació primària, i és adequada tant per a l’aula com per a casa.
Aquesta
activitat consta de 2 materials: les fitxes didàctiques i el vídeo conductor.
El
vídeo ens presenta la peça, i després ens proposa algunes de les activitats que
podem fer amb les fitxes didàctiques del pdf adjunt. Aquí el teniu:
Per
si desitgeu fer més activitats, com una petita introducció a què són els borinots i les
experiències que els infants hagin pogut tenir amb ells (potser n’han vist per
la muntanya, etc...), us incloc unes fitxes d’observació bàsica i descobriment.
L’esquema
de l’activitat completa és el següent:
- Parlem sobre els borinots: què són, n’hem vist algun...? Com volen? Les parts del seu cos. Els dibuixem.
- Audició de la peça “El vol del borinot”
- Parlem sobre la peça: Ràpida o lenta? Fort o fluix? Feliç o trista? Impressions
- Dibuixem el vol del borinot a la nostra classe /menjador (fitxes de classe i/o menjador). Els alumnes escolten la peça altra vegada i hauran d’imaginar què està fent el borinot mentre vola d’un cantó a un altre de l’estança. Bàsicament hauran de dibuixar un petit borinot i la línia de vol mentre escolten a la fitxa que escollim (menjador o classe).
- Activitat complementària: els infants dibuixen la seva habitació i què passaria si un borinot hi entrés.
- Petita biografia de Nikolai Rimski-Kórsakov.
per a més activitats i vídeos com aquest, subscriviu-vos al canal de YouTube o seguiu aquest bloc!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada